strong>De fleste som bestemmer seg for å begynne å trene (igjen), starter altfor hardt. Det er liksom slik at har man bestemt seg, så skal man gjøre det grundig.
Har man tatt seg helt ut, vil man lett grue seg, eller la være å ta neste økt.

Mitt råd er å starte lett..så lett at man greit hadde klart å gjennomføre økten en gang til..rett etterpå.
Dette gjelder i første omgang intensiteten i økten (tempo v/kardiotrening og belastning v/styrketrening).
Kjør lettere enn du tror du klarer, da vil du sannsynligvis trene igjen :)

Mestring er viktig, både fysisk og psykisk.

Når det gjelder hyppighet (ant. økter i uka), er det også viktig å ikke sikte for høyt.
Er du inaktiv i utgangspunktet, burde 2 økter pr.uke være overkommelig, f.eks. man og torsdag.
Litt aktiv, er 3 økter overkommelig, f.eks. mandag, onsdag og fredag.

Tren både styrke og kardio, med hovedfokus på styrke.
Nybegynnere: f.eks. 10 min. kardio til oppvarming, 30 min. styrke og 10 min. kardio som avslutning.
Litt aktive: 10 min. kardio, 40 min.styrke og 20 min. kardio.

><

Lykke til :)

Tips oss hvis dette innlegget er upassende